MEDIUM XL-S

Idealna zabudowa o objętości skrzyni ładunkowej od 16 do 21 m³. Dla wszystkich podwozi dwuosiowych o DMC 18 t od rozstawu 3700 mm oraz „krótkich” trzyosiowych z osią wleczoną dla rozstawu osi 3300 - 3700 mm. Konstrukcja odwłoka MEDIUM XL-S posiada mniejsze gabaryty oraz lepszą manewrowość przy jednocześnie większej ładowności niż zabudowa MEDIUM. Pojazdy z zabudową MEDIUM XL-S są szczególnie dedykowane do obszarów wymagających dużej manewrowości, w zwartej przestrzeni miejskiej. Zabudowa praktyczna i funkcjonalna, przystosowana do wywozu nieczystości pochodzących z gospodarstw domowych i przemysłowych, wywozu nieczystości organicznych oraz lekkich frakcji. Charakteryzuje się dużą ładownością i pojemnością skrzyni, krótkim zwisem, wysokim stopniem zagęszczenia oraz szybkim urządzeniem załadowczym. Zintegrowany wrzutnik pozwala na opróżnianie pojemników do 1100 litrów zgodnie z normą DIN EN 840-1-3.

Główne cechy i zalety

  • Optymalne wymiary zabudowy zapewniające max. pojemność skrzyni ładunkowej w stosunku do wybranych rozstawów osi podwozi
  • Łatwa obsługa dzięki zastosowaniu intuicyjnego sterowania pracą zabudowy
  • Krótki zwis zapewniający dużą zwrotność i zrównoważony rozkład masy zabudowy
  • Większa pojemność wanny zasypowej w stosunku do innych mniejszych typów zabudów
  • Wrzutnik typu otwartego lub zamkniętego obsługujący wszystkie pojemniki zgodne z normą PN-EN-840-1 do 3 z opcją montażu systemu RFiD (system identyfikacji pojemników) i systemu wagowego
* Środki i systemy bezpieczeństwa zgodne z Dyrektywą Maszynową 2006/42/WE oraz normą PN-EN 1501-1 do 4

Wyposażenie podstawowe

  • Optymalny rozkład nacisku na osie podwozia, gwarantujący zrównoważony rozkład masy skrzyni i ładunku pojazdu kompletnego
  • Wytrzymała prasa zgniatająca o dużej sile zgniotu, mechanizm zgniatania liniowo-płytowy
  • Prasa zagęszczająca pracująca w trybie: ciągłym, jednokrotnym lub ręcznym, sterowanie prasą za pomocą przycisków umiejscowionych po obu stronach odwłoka
  • Konstrukcja odwłoka przystosowana do montażu wrzutników typu otwartego z niską krawędzią lub zamkniętego z wysoką krawędzią załadunku
  • Laserowe sterowanie ścianą wypychającą optymalizujące stopień zagęszczenia odpadów wewnątrz skrzyni
  • Składane stopnie z tyłu odwłoka dla operatorów wraz z czujnikami zabezpieczającymi przed rozwinięciem prędkości powyżej 30km/h przy obciążeniu stopnia
  • Wygodna, komfortowa obsługa oraz sterowanie CAN-BUS – technologia umożliwiając zastosowanie mniejszej ilości kabli
  • Zarządzanie funkcjami pojazdu za pomocą terminala znajdującego się w kabinie kierowcy – umożliwia sczytywanie danych oraz ewentualnych błędów występujących na zabudowie
  • Możliwość opróżniania skrzyni z kabiny kierowcy przy pomocy terminala lub za pomocą przycisków umiejscowionych na zewnątrz na bocznej ścianie skrzyni
  • Łatwy dostęp do wnętrza skrzyni ładunkowej za pomocą drzwi rewizyjnych

Proponowane wyposażenie dodatkowe

  • Tablice reklamowe wykonane z blachy aluminiowej na całej powierzchni ściany bocznej umożliwiające montaż grafiki reklamowej
  • Możliwość wykonania wanny oraz ścian bocznych odwłoka z grubszych blach lub z materiałów o podwyższonej odporności na ścieranie
  • Wyposażenie zabudowy w osprzęt dla zbiórki odpadów typu bio, np. zbiorniki na odcieki, pompa próżniowa do usuwania odcieków z wanny odwłoka, dodatkowe uszczelnienia
  • Możliwość przygotowania zabudowy do montażu systemu wagowego pod skrzynią ładunkową
  • Terminal w kabinie kierowcy ze sterowaniem poprzez ekran dotykowy (G12)
  • Dodatkowe oświetlenie obszaru wzdłuż ścian bocznych pojazdu przy cofaniu (tzw. oświetlenie chodnika)
  • Dodatkowe światła robocze, oświetlające miejsce pracy operatora, zgodnie z wytycznymi klienta
  • Centralne smarowanie zabudowy, ułatwiające wykonywanie codziennych czynności konserwacyjnych w zabudowie

Dostępne również opcje zabudowy

  •  MEDIUM XL-S – LCV2 – śmieciarka z zintegrowanym urządzeniem do mycia pojemników
  •  MEDIUM XL-S – Bio-box – śmieciarka z dodatkową skrzynią ładunkową z wrzutnikiem bocznym, usytuowaną pomiędzy kabiną podwozia a skrzynią ładunkową MEDIUM XL